2012. augusztus 2., csütörtök

Csokitorta fondant bevonattal

Tesóm 40. születésnapjára készült. Első próbálkozás volt, nem is sikerült olyan szépre a teteje. Kicsit megrepedt, majd a második biztos szebb lesz. Utána olvastam, és a cukor minőségére fogták mások is. 



Hozzávalók:

                  3     db          tojás
                        15   dkg          cukor
                        27   dkg          liszt, ebből 2 ek kakaó
                     1,13     dl           tej
                     1,13     dl           olaj
                          1     cs.          Sütőpor
                          6   dkg          cukor a tojáshabhoz


A hozzávalókat összekevertem, a végén a felvert tojást óvatosan beleforgattam.
Egy 25 cm átmérőjű tortaformában 150 °C-on kb. 45 percig sütöttem.





Krém:



                        30   dkg          cukor
                          3     ek.          víz
                          3     ek.          tej
                          3     ek.          kakaó
                        30   dkg          vaj vagy margarin
                          5                   tojás
                          3     ek.          liszt

A vaj kivételével a hozzávalókat összefőztem, 5 percig folyamatos keverés mellett. Kihűlés után hozzákevertem a vajat, addig, hogy szép sima legyen.

A tortalapokat 3 egyenlő részre vágtam, a krémmel megtöltöttem, az oldalát, és a tetejét vékonyabban.




Erre került a fondant bevonat. A receptet  Kiskuktánál találtam.






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése